הצפות באוקראינה בעקבות פיצוץ סכר ע"י הרוסים

    שלמה ריזל No Comments on הצפות באוקראינה בעקבות פיצוץ סכר ע"י הרוסים

    פיצוץ הסכר נובה קחובה במחוז חרסון שבאוקראינה: כלי תקשורת ברוסיה מדווחים כי גובה המים בהצפות הענק ליד הסכר שהופצץ, גבה בחמישה מטרים. עקב כך, מספר איים במורד נהר הדנייפר כבר הוצפו לחלוטין

    צילום: תיעוד שפרסם נשיא אוקראינה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה באוקראינה: בעקבות מתקפת הנגד האוקראינית, הרוסים פוצצו את סכר "נובה קחובקה" שבמחוז זפורזה, על גדות הדניפר כדי למנוע חצייה של כוחות אוקראינים מזרחה.

    כלי תקשורת ברוסיה מדווחים כי גובה המים בהצפות הענק ליד הסכר שהופצץ, גבה בחמישה מטרים. עקב כך, מספר איים במורד נהר הדנייפר כבר הוצפו לחלוטין.

    מושל המחוז הודיע כי כבר החל פינוי תושבים מהאזור מאחר וזרם המים החל לכסות ישובים הסמוכים לסכר הענקי הופצץ על ידי הרוסים. עד כה פונו שמונים כפרים וישובים ולדברי הרשויות בתוך חמש שעות גובה המים בישובים יהיה קריטי. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יערוך היום יכנס פגישת חירום של מועצת הביטחון, בעקבות פיצוץ הסכר. החשש הוא מפגיעה גם במערכת הקירור של הכור בז'פורזיה.

    הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי כתב הבוקר: "טרוריסטים רוסים. הרס סכר תחנת הכוח ההידרואלקטרית קחובקה רק מאשר לכל העולם כי יש לגרש אותם מכל פינה באדמות אוקראינה. אין להשאיר להם מטר אחד, כי הם מנצלים כל מטר לטרור. רק הניצחון של אוקראינה יחזיר את הביטחון. והניצחון הזה יגיע. המחבלים לא יוכלו לעצור את אוקראינה עם מים, טילים או כל דבר אחר. כל השירותים עובדים. כינסתי את המועצה לביטחון לאומי ולהגנה".

    ב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" נמסר כי היא עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה ונערכת לסיוע רחב היקף. הפדרציה עומדת בקשר ישיר עם השלטונות ועם הקהילות היהודיות בחרסון ובמורד הנהר – באזור שאמור להישטף בשל פיצוץ הסכר.

    הרב יוסי וולף שליח חב"ד ורב העיר חרסון אומר: "גורמי ההצלה בעיר אומרים ששיא ההצפה תהיה היום באזור השעה 12. מאות אלפי בתים הולכים להינזק טוטאלית. כל החלק הקרוב לנהר הולך להיות מוצף".

    לדבריו, "אנו עובדים במלוא המרץ ודואגים בסיוע הפדרציה להגיע לכל אותם יהודים מתגוררים על גדת הנהר ולחלץ אותם לחלק הגבוה של העיר כדי שלא יהיו בסכנת חיים. אנו בודקים גם היכן מתגוררים יהודים בודדים בכפקים הקטנים באזור כדי לחלץ גם אותם".

    עוד נמסר מהפדרציה: "עובדינו ומתנדבינו הרבים מוכנים לעשות הכל כדי לתת יד ככל שיידרש ואנו נערכים לסיוע בחילוצים של אוכלוסיה".

    בתוך כך, משרד ההגנה של רוסיה מסר הבוקר כי סיכל תקיפה רחבה נוספת של הכוחות האוקראיניים במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה. לפי המשרד, הכוחות הרוסיים השמידו בנוסף 28 טנקים, כולל שמונה טנקים מסוג "לאופרד".



    0 תגובות